Veelgestelde vragen


Ik kan niet inloggen

Om in te loggen in "Mijn CAS" dient u zich eerst te registreren door een account aan te maken. Een account aanmaken doet u (werkgever en werknemer) door te klikken op de knop onderaan de inlogpagina. Bent u werkgever dan heeft u uw werkgeversnummer nodig. U vindt dit nummer op de brieven van Bedrijfspensioenfonds voor de Landbouw onder “Ons kenmerk”.

Bent u een werknemers dan heeft u zowel uw burgerservicenummer als uw pensioennummer nodig. U vindt uw pensioennummer op de brieven van Bedrijfspensioenfonds voor de Landbouw onder “Ons kenmerk”. Uw Burgerservicenummer staat vermeld op uw paspoort, rijbewijs of ID-card.

Zie ook de handleiding, deze vindt u op middels de link bovenaan de home-pagina van CAS.

 

Ik heb een account en kan niet inloggen

Dit kan verschillende oorzaken hebben. Uw aansluiting is bijvoorbeeld beëindigd. U kunt in dat geval geen gebruik maken van de Colland-regelingen. Heeft u wel aansluiting, neem dat contact op met de Backoffice Colland, telefoon 0900 - 040 13 28 (lokaal tarief). Dit nummer is bereikbaar op werkdagen tussen 09.00 uur en 17.00 uur. Mailen kan ook naar info@colland-administratie.nl.

 

Ik ben mijn gebruikersnaam vergeten

Uw gebruikersnaam is het e-mailadres dat u bij uw registratie heeft opgegeven. Heeft u een nieuw e-mailadres, dan moet u eerst inloggen met uw oude e-mailadres. In "Mijn CAS" kunt u vervolgens uw nieuwe e-mailadres registreren.

Het bij CAS bekende e-mailadres wordt niet alleen gebruikt om in te loggen, maar ook stuurt CAS alle bevestigingen en herinneringen naar dit adres. Zorg er dus voor dat altijd het juiste e-mailadres in CAS bekend is.

 

Ik ben mijn wachtwoord vergeten

Op de inlogpagina kunt u via de knop “wachtwoord vergeten” een nieuw wachtwoord aanvragen. Het nieuwe wachtwoord wordt gestuurd naar het e-mailadres dat u bij uw registratie heeft opgegeven.

 

Ik ben werkgever en heb geen werkgeversnummer

Als u geen werkgeversnummer heeft, bent u niet aangesloten bij Colland. U kunt helaas geen gebruik maken van de Colland-regelingen. Bent u van mening dat er wel een aansluiting is, neemt u dan contact op met TKP Pensioenen, telefoon 050 – 522 40 00. Zij verzorgen de registratie voor de sociale fondsen van Colland. Dit nummer is bereikbaar op werkdagen tussen 09.00 uur en 17.00 uur. Mailen kan ook naar werkgever@bplpensioen.nl.

 

Ik ben werknemer en heb geen pensioennummer

Als u geen pensioennummer heeft, is uw werkgever niet aangesloten bij Colland. U kunt helaas geen gebruik maken van de Colland-regelingen. Bent u van mening dat er wel een aansluiting is, neemt u dan contact op met TKP Pensioenen, telefoon 050 – 522 30 00. Zij verzorgen de registratie voor de sociale fondsen van Colland. Dit nummer is bereikbaar op werkdagen tussen 09.00 uur en 17.00 uur. Mailen kan ook naar deelnemer@bplpensioen.nl.

 

Ik zie niet alle regelingen die op de home-pagina staan in "Mijn CAS"

Elke sector binnen de sector agrarisch en groen kent zijn eigen regelingen. Voor de cao die op u of uw bedrijf van toepassing is kan het dus zijn dat niet alle regelingen gelden. U ziet in "Mijn CAS" alleen die regelingen die voor u van toepassing zijn.

 

Mijn werknemer staat niet in CAS

Als uw werknemer niet in het bestand van CAS voorkomt, is deze (nog) niet geregistreerd bij TKP Pensioenen. Neemt u contact op met de helpdesk van TKP Pensioenen. Zij verzorgen de registratie voor de sociale fondsen van Colland, telefoon 050 – 522 40 00. Dit nummer is bereikbaar op werkdagen tussen 09.00 uur en 17.00 uur. Mailen kan ook naar werkgever@bplpensioen.nl.

 

Waar staat een overzicht met de vergoedingspercentages per sector voor cursus?

Op de volgende webportal treft u het overzicht aan: https://www.collandarbeidsmarkt.nl/zoek-op-regeling/#cursusgroepen

 

Per wanneer gelden de nieuwe regels t.b.v. Cursusgroepen?

Beoordeling van declaraties door de Backoffice volgens het nieuwe reglement te laten plaatsvinden voor alle declaraties waarvan de eerste cursusdag op of na 15 mei 2017 is.

 

Tot wanneer kan ik een aanvraag of declaratie indienen?

Voor alle regelingen van Colland gelden indientermijnen. Deze vindt u op de website www.collandarbeidsmarkt.nl bij de betreffende regeling. Na het verstrijken van de indientermijn is het niet meer mogelijk om een aanvraag of declaratie in te dienen. CAS zal dan uw aanvraag of declaratie niet accepteren.

 

Ik wil een aanvraag indienen maar heb de benodigde bijlagen (nog) niet

Het kan voorkomen dat u bijvoorbeeld nog niet de factuur hebt ontvangen van de school waar uw werknemer een cursus volgt. Deze heeft u nodig om een declaratie in te dienen. Ook voor andere regelingen kan het zijn dat u bijlagen bij uw aanvraag of declaratie dient te voegen. Bij het invullen zal CAS u daar op wijzen. Heeft u geen digitaal document, maakt u dan een scan en voeg deze bij.

 

Mijn aanvraag of declaratie is afgewezen

U heeft een afwijzing gekregen. Bent u het niet eens met deze afwijzing dan kunt in beroep gaan tegen de afwijzing. Stuur hiervoor een mail met de motivatie en eventuele (bewijs)stukken naar de Backoffice Colland via info@colland-administratie.nl Met uitzondering van het Overbruggingsfonds kunt u tot uiterlijk 2 maanden na afwijzing van uw aanvraag of declaratie in beroep gaan. Voor het Overbruggingsfonds is dat 1 maand. Na het verstrijken van de termijn kunt u niet meer in beroep gaan.

Uw beroep wordt, afhankelijk van de regeling, behandeld door het bestuur of één van de sectorcommissies. U ontvangt vanuit de Backoffice Colland per e-mail het besluit op uw beroep.

 

Ik ben in beroep gegaan en ben het niet eens met de uitspraak van het bestuur of de sectorcommissie

De uitspraak van het bestuur of de sectorcommissie is definitief. Binnen Colland zijn geen verdere beroepsmogelijkheden.

 

Vanaf wanneer draag ik premie af aan het fonds Colland Arbeidsmarktbeleid?

Dit geldt voor iedere medewerker (met uitzondering van gelegenheidsmedewerkers en stagiaires) met een arbeidsovereenkomst ongeacht de leeftijd.

 

Ik heb een vraag over het premieoverzicht

Heeft u een vraag over het premieoverzicht of de berekening, dan belt u met Sociaal Fonds Landbouw (TKP Pensioenen/ BPL) telefoon 050 – 522 50 52. Het premieoverzicht staat op http://www.colland.nl/premieoverzicht-2017/

 

Mijn vraag staat er niet bij, wat nu?

Voor alle overige vragen kunt u terecht bij een van de helpdesks. Heeft u een vraag over de registratie van uw bedrijf, uw gegevens dan belt u met TKP Pensioenen (BPL) telefoon 050 – 522 40 00 of als u werknemer bent 050 – 522 30 00. Dit nummer is bereikbaar op werkdagen tussen 09.00 uur en 17.00 uur. Mailen kan ook naar werkgever@bplpensioen.nl of als u werknemer bent deelnemer@bplpensioen.nl.

 

Heeft u een vraag over een aanvraag of declaratie, dan kunt u bellen met de Backoffice Colland 0900 - 0401328 (lokaal tarief) Dit nummer is bereikbaar op werkdagen tussen 09.00 uur en 17.00 uur. Mailen kan ook naar info@colland-administratie.nl.

 

Let op, de Backoffice Colland behandelt geen vragen over SUWAS I. Hiervoor kunt u bij TKP Pensioenen terecht.

 

Disclaimer | Privacy statement
Powered by Gilde-BT
Bezig met laden een ogenblik geduld a.u.b.